Sebastian Comănescu,
"Fluturi et al."

Galeria creart
Piața Lahovari nr. 7, București

23 August - 15 Septembrie 2021

Curator:

Înapoi

Sebastian Comănescu,
"Fluturi et al."


Galeria creart
Piața Lahovari nr. 7, București

23 August - 15 Septembrie 2021

Curator:

Înapoi

Fluturi et al. reprezintă o colecție de lucrări audio-vizuale de explorare a meta spațiului modelelor teoriei haosului. Din fundalul unor traiectorii care pot părea haotice se dezvăluie formațiuni care invită la introspecție; în ciuda sensibilității sistemului, din orice punct începe să fie parcurs, acesta pare să evolueze similar, dar nu identic.

Descrierea titlului:
În punctul de origine al Teoriei Haosului stă Edward Lorenz, un meteorologist care face o încercare de a simula un model simplificat al condițiilor atmosferice. În ciuda faptului ca nu și-a atins scopul, ecuațiile pe care le-a folosit au dat naștere unui model grafic alcătuit dintr-o serie de traiectorii ce amintesc de o pereche de aripi. În cultura pop, filme precum Jurassic Park (1993) și The Butterfly Effect (2004), precum și numeroase lucrări literare, au popularizat sintagma “butterfly effect”. Titlul, Fluturi et al., juxtapune două laturi a unei chestiuni obscure ce ține de teoria matematică ca practică academică și cultura populară ca mediu de difuzie și popularizare a unor concepte avansate.

Sebastian Comanescu este designer computațional / new media artist și lucrează în București. A absolvit cursurile Universității de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu în 2018, iar în prezent studiază Tehnologii Interactive pentru Artele performative și Media în cadrul Centrului CINETic al UNATC București. A lucrat ca designer în Bucuresti și Londra și a avut colaborări în Polonia și Olanda. Lucrările sale au apărut în expoziții colective internaționale (Ars Electronica Festival) și locale (BIOS, Romanian Creative Week). În 2020 a înființat propriul studio care practică o abordare bazată pe cercetare în dezvoltarea de proiecte de design, architectură si New Media. La baza metodologia de lucru preia si analizează forme și fenomene naturale care mai apoi sunt traduse în design-uri informate pe baza unui proces de lucru computațional.