"Limita subtilă dintre viață și moarte, timpul, superstițiile și identitatea de gen sunt axele în jurul cărora se construiește creația mea. Arta mea este, în mare parte, o arhivă a diversității umane, o reflecție asupra fragilității universului uman, cartografiind anxietatea nașterii și a morții. Colecționez diverse obiecte, fetișuri, fotografii, ecografii și haine (cum ar fi rochia de mireasă a mamei mele, salopeta tatălui meu, pe care a scris ultimele sale cuvinte, o carte de sfaturi practice de la bunica mea - trecută prin generații) și le asociez obiectelor pe care le-am țesut din mărgele ca o anatomie prețioasă și fragilă (inimă, stomac, placentă)." (Magdalena Pelmuș)
“În timp ce vorbim…” undeva se naște o stea, iar altundeva moare o alta. Magdalena Pelmuș propune un discurs emoțional, dar și rațional, despre procesele dure și naturale ale vieții - de la naștere până la moarte. Un traseu de citit în cheia abordării acestor procese naturale, în firescul lor, optimist și sarcastic - și de aceea, poate nu degeaba - ironia și sarcasmul sunt cele mai spectaculoase atribute cu care postmodernitatea lucrează. Există un soi de anxietate a existenței, însă practica artistică propusă de Magdalena Pelmuș ne invită mai degrabă să ne scuturăm de negru-gri și să îmbrățișăm culoarea, patosul, sclipirea." (Eugen Rădescu)
Magdalena Pelmuș, artist vizual și performer, s-a născut în 1974, în Constanța, România. A absolvit Universitatea de Artă din București și devine co-fondator în grupul SURSA, în 1999 și Loading Open LAB-spațiu artist-run, în 2006. Începând cu anul 2000, lucrările sale au fost expuse în bienale, muzee și galerii, cum ar fi cea de-a 3-a Bienală Internațională de Artă Contemporană București, România (2008); Bienala de Print Vilnius, Lituania (2008); Bienala Internațională de Miniatură, Galeria Modernă, Gornji Milanovac, Serbia (2008/2018); Snapshot România, Artiști contemporani din România, Treviso, Italia (2014); E-Bienale III, Centrul de Artă Victoria, București, România (2015); Muzeul de Artă Contemporană Sofia Arsenal (MAC), Bulgaria (2016); Bienala Art Encounters-Balamuc, Timișoara, România (2017); Imago Mundi, Salone degli Incanti, Trieste, Italia (2018). Lucrările sale pot fi găsite în colecții private și de stat, cum ar fi Muzeul Național de Artă Contemporană, București; Colecția Luciano Benetton, Italia; Banca Europeană de Investiții, Luxemburg; Muzeul de Artă, Dobrich, Bulgaria; Carrefour des Arts, Normandia, Franța; M21, Langenlois, Austria sau Centrul Cultural Galeria Modernă, Gornji Milanovac, Serbia. Locuiește și lucrează în București.
Eugen Rădescu este manager cultural, curator și teoretician, cu studii în științe politice (specializat în relativism moral și etică politică). A scris pentru diferite reviste și publicații naționale și internaționale. A fost, printre altele, curatorul Bucharest Biennale 1, cu tema “Identity Factories”, al expozițiilor “How Innocent Is That?”, “presently i have nothing to show and i’m showing it!” și "Common Nostalgia" la Pavilion București, “Hidden Shadows/Roma stories” la Mobius Gallery București. A publicat cartea “How innocent is that?” la Revolver Book, Berlin. Este co-editorul PAVILION – journal for politics and culture, co-directorul Bucharest Biennale și președinte al board-ului organizațional BUCHAREST BIENNALE. Este membru al board-ului de selecție apexart New York, pentru programele "Franchise" și "Unsolicited Proposal Program". A ținut numeroase prelegeri și conferințe la diverse instituții, printre care apex, New York; Badisher Kunstverein, Karlsruhe; Casa Encedida, Madrid; Paris Photo, Paris; Gulbenkian Centre, Lisabona. Este lector la Universitatea București și profesor asociat la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj. Locuiește și lucrează în București.